Training Resultaatgericht leidinggeven (bedrijfscursus)

Resultaatgericht leidinggeven

Opleiding

Werken als leidinggevende of ondernemer in de detailhandel vraagt om resultaatgericht leiderschap. Iedere dag is anders en steeds opnieuw heb je te maken met obstakels die een hindernis vormen voor de business. Door een proactieve benadering kun je het resultaat beïnvloeden. Door het stellen van prioriteiten en het nastreven van doelstellingen. Als je een goede planning maakt, maak je efficiënt gebruik van je tijd en van je mensen. Verder toon je eigenaarschap, schep je heldere verwachtingen en stuur je op resultaat.

Proper planning prevents poor performance

Inhoud

Werken als leidinggevende in de retail vraagt om resultaatgericht leiderschap. Iedere dag is anders en steeds opnieuw heb je te maken met obstakels die een hindernis vormen voor de business. Die obstakels brengen we in kaart tijdens de training, om vervolgens te brainstormen hoe we deze obstakels kunnen ombuigen en invloed kunnen uitoefenen. Ook KPI-doelstellingen staan op het programma, hoe komen deze tot stand en hoe formuleer ik doelstellingen die SMART zijn. Om effectief te zijn in het stellen van prioriteiten werken we met de matrix belangrijk versus dringend. Dit geeft inzicht in je huidige werkpatroon en je ontdekt waar je nog tijdwinst kunt behalen. Met delegeren en plannen sluiten we de training af, zo leer je efficiënt gebruikmaken van je tijd en je mensen.

Over de opleiding

insert_invitation Duur: 1 Dag
notifications_active Startmoment: In overleg

Lesgeld

Neem contact met ons op voor een passende offerte.

Bijzonderheden

Deze training duurt een hele dag, van 9.00 tot 17.00 uur. Tussen de middag verzorgen wij een eenvoudige lunch op locatie. 

Communicatief sterk
Communicatief sterk
Klantvriendelijk
Klantvriendelijk
Welbespraakt
Welbespraakt

Doel van deze training

  • Jij herkent obstakels die impact hebben op de business.
  • Jij ziet waar kansen liggen ten aanzien van de business.
  • Jij begrijpt wat pro-actief handelen is. 
  • Jij kan prioriteiten stellen en een planning maken. 
  • Jij kan (KPI-)doelen formuleren die SMART zijn, gericht op de korte en lange termijn. 
  • Jij kan duidelijk verwachtingen communiceren en efficiënt delegeren. 
  • Jij begrijpt wat er nodig is om eigenaarschap te tonen.