Verkooptraining Effectieve verkooptechnieken (bedrijfscursus)

Effectieve
verkooptechnieken

Opleiding

Menselijk gedrag is moeilijk te veranderen. We kunnen jou met gemak nieuwe kennis bijbrengen. Ons geheugen is zo groot dat daar makkelijk plaats voor is. Echter nieuw gedrag wordt pas toegelaten als oud gedrag plaats maakt. Door jezelf beter te leren kennen, te weten welke belemmerende overtuigingen jouw functioneren dwarsbomen en te ontdekken waar je echt goed in bent en dat verder te ontwikkelen, dan word je beter in je vak. In dit geval word je een betere, op de klantgerichte verkoper. Je gedrag is een keuze. Doe jij je werk omdat het moet? Of vind jij je werk leuk en een uitdaging? Bij dat laatste volgt succes. Want de klant merkt meteen of je moet of dat je wilt. De belangrijke persoonlijke vraag die centraal staat in deze training: Wil je geluk of wil je gelijk?

Inhoud

  • Logische niveaus Gregory Bateson en Robert Dilts
  • Belemmerende overtuigingen
  • Kernkwaliteiten van Daniël Ofman
  • Verbeteren van relatiecommunicatie
  • STARR-methodiek
  • FISH Philosophy
  • Persoonlijk actieplan My Personal Style

 

Over de opleiding

insert_invitation Duur: 1 dag
notifications_active Startmoment: In overleg

Lesgeld

<p><a href="mailto:r.wolters@rocgilde.nl">Neem contact met ons op</a> voor een passende offerte.</p>

Bijzonderheden

Deze training duurt een hele dag van 9.00 tot 17.00 uur. Tussen de middag verzorgen wij een eenvoudige lunch op locatie. 

Communicatief sterk
Communicatief sterk
Klantvriendelijk
Klantvriendelijk
Welbespraakt
Welbespraakt

Doel van deze training

De deelnemer:

  • leert waar de eigen belemmerende overtuigingen zitten en die om te zetten in bekrachtigende overtuigingen
  • leert zijn eigen kwaliteiten en krachten te herkennen en in te zetten
  • begrijpt dat andere mensen andere inzichten en verwachtingen hebben
  • kan beter met anderen samenwerken

 

De deelnemer kan:

  • communicatiestijlen toepassen die beter aansluiten op de klant
  • vrijer communiceren met de klant
  • gemakkelijker voorstellen doen, ook als die afwijken van de persoonlijke voorkeuren
  • zichzelf wegcijferen om zo zakelijke transacties te kunnen realiseren